Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 18 januari 2018

Stormachtig

Stormachtig, dat was het vandaag! Zowel letterlijk als figuurlijk 😉.
Gelukkig bleef hier alles heel, het kind dat gestrand was in Rotterdam ook weer onder onze pannen en met verbazing en afgrijzen heb ik vandaag naar alle filmpjes van (bijna-)ongelukken en bizarre weg-waaiingen bekeken. In de winkel was het uiteraard niet druk maar ietwat hectisch werd het dan toch nog toen aan het eind van de middag de Nostalgia-pakketten werden bezorgd.

Afbeeldingsresultaat voor nostalgia pakket

Deze moesten nog ingepakt en verzonden worden en dat lukte niet meer op tijd. Morgen worden alle bestelde pakketten in ecru verzonden, ook bijna alle witte pakketten maar van de laatste kom ik er toch wat tekort. Deze zijn al besteld maar door de grote vraag naar de pakketten is (nog) niet alles uitgeleverd. Iedereen doet zijn uiterste best om zo snel mogelijk alle pakketten op de goede bestemming te krijgen, dus dat komt wel goed. Tenslotte is geduld een schone zaak.
Het leverde natuurlijk vanmiddag wel een figuurlijk stormpje op want ik moest het atelier ook nog aan kant slepen voor de Brei- en Haakclub van vanavond (die weer bére-gezellig was!).

Toch eindigen we de dag niet zonder een leuk ideetje. Dit keer eentje voor de gevorderde sokkenbreister!


Heb je restjes en hou je van een uitdaging? Dan zijn dit de sokken voor jou! Je kunt het Engelse patroon kopen via Ravelry. Je breit de verschillende vlakken met de Intarsia-in-the-round, op You-Tube vind je er filmpjes van. Niet de makkelijkste techniek, maar dan heb je ook wat!


Foto's en patroon: Pentoeminoes Ravelry



2 opmerkingen:

  1. Lijkt me ingewikkeld breien. Ik wil snel eens 'gewone' sokken gaan breien lijkt me al meer dan genoeg voor deze niet geoefende sokkenbreier hihi. Fijn dat alles schadeloos is verlopen bij jullie, bij osn gelukkig ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij moet je je wel heel erg vervelen als je aan dit patroon begint, maar knap is het wel.
    En of ze prettig zitten????
    Iets leuks: toen gisteren het proefstukje van de Nostalgia kwam, heb ik bij de eerste steek al wat nieuws geleerd, nooit geweten dat het bij haken bestond: opzetten met de lange draad.

    BeantwoordenVerwijderen