Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 4 mei 2017

Bijzonder

Het is al 2½ jaar geleden dat we begonnen met het Zeeuwse-Deken-Project. Wat is dat toch enorm gegroeid! Nog steeds zijn er mensen aan het breien (de zóveelste deken), starten mensen of worden dekens afgebreid die al een tijdje liggen. Honderden foto's heb ik al van dekens gezien, tientallen in het echie. Het is ondoenlijk om ze allemaal te laten zien, maar voor deze maak ik echt een uitzondering!



Deze schitterende deken is van Elise Kremer en ik ben er wég van! Dat was ik al bij voorbaat toen ze 2 jaar geleden de kleuren uitkoos van de Rowan Pure Wool Worsted. Een wat dikkere 100% wol, zodat de blokken allemaal wat groter werden.
De kleuren zijn in het echt nog veel mooier. Elise voegde een paar eigen blokken toe,k aast de bekende uit de deken.


Vanmiddag mocht ik de deken ook nog in het echt bewonderen (waarvoor heel veel dank, Elise!).

Helaas heeft Rowan een aantal kleuren van deze kwaliteit uit de collectie gedaan (onbegrijpelijk!!), dus helemaal namaken gaat niet lukken....
Het patroon is uiteraard nog steeds verkrijgbaar, je bestelt dit patroon voor € 7,50 via Ravelry.
En koop je in onze winkel wol voor deze deken, dan krijg je het patroon gratis toegestuurd per mail.

Afbeeldingsresultaat voor zeeuwse deken




4 opmerkingen: