Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 8 april 2017

Textielkunst

Naast bloggen over handwerken vind ik het ook erg leuk om leuke uitjes met jullie te delen, zeker als er ook textiel om de hoek komt kijken! Volgende week in Veere vanaf Goede Vrijdag t/m 2e Paasdag:

Internationale mini textielkunst in de Grote Kerk van Veere. 

Kunstenaars uit o.a. Letland, Noorwegen, Amerika, Japan, Israël en Argentinië tonen hun werk met een maximaal formaat van 20x20x20 cm in de sfeervolle Grote Kerk van Veere (Zeeland). Zij laten werk zien waar gebruik is gemaakt van oude bewezen technieken tot hedendaags fijnzinnig laser snijwerk.


Behalve de groep internationale textielkunst laten ook schilders, beeldhouwers, grafici, glaskunstenaars, fotografen en sieraadkunstenaars hun werk zien.
Textielkunstenaars Anna Astapova (grafisch breiwerk), Nel Douma (objectschilderijen van textiel), Ineke Hekking (vilt), Ankie Vytopil-Diemer (borduurwerken) zijn in de kerk aanwezig en tonen meerdere werken.



Open Atelier Veere wordt gehouden van vrijdag 14 april t/m maandag 17 april. Geopend van 11 tot 17 uur. Meer informatie vind je op: www.openatelierveere.nl

Ben je tóch in Veere, ga dan ook naar De Schotse Huizen op de Kaai, waar je - naast heel veel andere dingen - ook de Walcherse Streekdracht kunt bewonderen. Meer info op museumveere.nl/


Veere ligt hemelsbreed maar 6 kilometer van Arnemuiden. Deze korte afstand is prima met de fiets te overbruggen, want met de fiets kun je nl. over de sluizen via 1 rechte weg door naar onze winkel :-)
(uiteraard alleen op vrijdag en zaterdag). Wil je het combineren en ben je met de auto? Dan moet je een stukje omrijden via Middelburg. 

1 opmerking:

  1. Jeanet heeft helemaal gelijk, het is een heerlijk fietstochtje! Ik heb het afgelopen zaterdag andersom gefietst. Van Middelburg naar Jeanet, toen naar Veere (wel met een (leuke) omweg ondanks de goede aanwijzingen...) en daarna weer naar Middelburg. De tentoonstellingen in het museum zijn de moeite van een bezoek waard!

    BeantwoordenVerwijderen