Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 17 april 2017

Herinneringen

De tijd vlieg!
Maar dat wisten jullie natuurlijk ook al.
Dit weekend werd ik er met mijn neus bovenop gedrukt. Tja, als je in oude schoenendozen gaat zoeken naar foto's dan kan dat ook niet anders. Nu dochterlief 17 werd - en de oudste al een poosje 19 is - konden we het niet laten om oude plaatjes op te zoeken. Het was natuurlijk best confronterend toen mijn kinderen en neefjes niet geloofden dat ik vroeger écht rood haar had in plaats van peper en zout, pa-lief meer zwart dan grijs was en ik echt ooit gehalveerd-in-kilo's op deze aardbol rondliep. We haalden herinneringen op en schaterden om de kleding en de kapsels van 20 - 25 jaar geleden (wacht maar jongens, over een poosje is het weer gewoon terug!), de meubels, de telefoons met draaischijf, de eerste mobiele telefoons waar je een extra tas voor mee moest nemen.


Buiten was het best koud deze Pasen maar binnen werden onder het genot van scones, brownies, muffins, veel chocolade en een paar potten Iraanse thee warme herinneringen opgehaald.


De komende week kon het nog wel eens behoorlijk koud gaan worden. Winterse buien, nachtvorst en meer van dat april-gedoe. Daarom vandaag een link naar een sokkenpatroon van Erry. Zij basseerde dit patroon op een visserstruien-motief rond Inverness, Schotland. Je kunt het Nederlandse en Engelse patroon downloaden via Ravelry. Je kunt niet genoeg warme sokken hebben...

Patroon/Foto: Invernessies
Erry Pieters-Korteweg

3 opmerkingen:

  1. Hee Jeanet, werd je dochter dit weekend 17? onze zoon 18, ook toevallig,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik las het op je blog! Van harte nog! Gaat zo snel he?

      Verwijderen