Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 13 maart 2017

Sadira

Genieten jullie ook zo? (Van het weer, he? Niet van alle politieke ontwikkelingen.... 😕)
De seizoenen blijven ronddraaien, ook al maken we er met z'n allen een potje van op deze aardbol. En gelukkig wordt het weer lente! Het zat vandaag overal, heerlijk.

Het is fijn om weer met voorjaarsgarens bezig te zijn. Zoals dit leuke garen van Schachemayr: Sadira

Dit mutli-kleurig draadje heeft een glittertje. Het bestaat uit 61% katoen, 36% acryl, 3%polyesther. De bollen zijn groot (150 gram/ 225 meter) en kosten 9,95. Uit een zo'n bol brei of haak je een heerlijk zomerkolletje of sjaaltje.



Zo breide Ans deze heerlijke zomersjaal. Ze breide deze op naald 7. Het leuke effect: je breit deze sjaal "schuin":


Ze gebruikte hiervoor het patroon van Ravelry. Bij aankoop van een bol krijg je van ons de Nederladse beschrijving er gratis bij.


Helaas is dit garen maar beperkt leverbaar: op = op.
Dit zijn de kleuren die er nog zijn (het sjaaltke werd gebreid met de multikleur Candy)


Verder nog de kleur Aqua (blauw-turkoois), Stone (grijstinten) en Earth (bruine aardetinten).
Liever haken? Jellina werd ook verliefd op dit garen en haakte een ontzettend leuk kolletje. Op haar blog vind je alle informatie en links voor het patroon.



Bestellen mag altijd per mail maar de voorraad is beperkt!


2 opmerkingen: