Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 11 februari 2017

Eenvoud

He, he - ik zit 😉.
Even maar hoor.....!
Het was zo'n van-alles-wat-dag. Vanmorgen om 5 uur vroeg op want kindlief moest naar een open dag van de VU in Amsterdam (ze moet potjandrie nog 2½ jaar naar school, maar dit moet in het kader van oriëntatie op latere studie!!), en dá's een eind weg. Dág meid, pas je op? Kijk je uit? App je even als het kan? Jahaaaaaa, mam!

Vanmorgen uiteraard ook even het stoepje sneeuwvrij maken. Eén centimeter lag er maar. Maar wat kan ik toch genieten van dat beetje wit. Een beetje suiker over alles. die vlokjes.... de hele dag sta ik voor het raam (klanten waren en vanmorgen nauwelijks, dat kon best).


Bij gebrek aan sneeuw: een mini-sneeuwpop 😁


Ondertussen kwam er nog een doos échte Unicat binnen (wow, nieuwe kleurtjes) én heel veel grote dozen vol met Hygge-pakketten. die moesten snel aan de kant, want vanmiddag hadden we weer een workshop Fair Isle breien. Daar ga ik me maandag wel op storten.


En zo rommelde ik de dag door. De middag was gezellig met een enthousiaste groep breisters die door Ans de kneepjes van het Fair Isle-vak werden bijgebracht. Ondertussen heb ik van de deelneemsters ook al weer zoveel mooie projectjes mogen zien - dan zou ik overal tegelijk aan willen beginnen. Maar ik heb andere plannen.....


Ik nam 2 strengen Aade en maakte daar ouderwetse bollen van. Niks geen cakes, maar gewoon wikkelbollen, een Regenboog en een naturel. Nu ga ik ze af en toe aaien 😁 en dan opeens begin ik met een nieuw projectje. (Dat aaien mag je letterlijk en figuurlijk zien, maar het helpt wel om te bedenken hoe ik iets wil hebben...!)

Ondertussen geef ik jullie nog de link van dit eenvoudige babydekentje. Ideaal voor beginnende haaksters:


De basis is een eenvoudig dekentje, in één kleur, helemaal van stokjes. De kleurtjes maak je van lossen-slingers die er doorheen geregen worden. Je vindt de uitwerking van dit idee hier. in het Zweeds, maar de foto's zeggen genoeg! Te maken van elk soort garen.

Ik ga nog wat aaien...... fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Wat een lief aandoenlijk sneeuwpopje.... Hier ook altijd als een kind zo blij met elke vorm van sneeuw...*Ü*...

    Ik hoop dat kindlief ondertussen weer veilig en vol verhalen thuis is gekomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihihihi! Die bolletjes aaien, best herkenbaar :-)
    En leuk ideetje, van die mini sneeuwpop!
    Hopelijk viel de dag voor je dochter mee, ze beginnen er wel vroeg aan zeg!
    Benieuwd naar jouw nieuwe projectje, en wat een mooi idee; dat babydekentje..
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen