Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 14 december 2016

Lekker Warm (en snel...)

Als ik in de winkel bezig ben, brei ik uiteraard niet veel. Toch heb ik altijd wel iets op de rondbrei-pennen, ook om snel het breien op de rondbreinaald voor te kunnen doen. Dit zijn geen ingewikkelde patronen want ik leg het wel honderd keer uit mijn handen.
Toen ik op Ravelry dit patroon tegenkwam wist ik dat dít een mooi projectje was voor mij.

Maar ook na honderd keer neerleggen is het soms opeens af en dit is 'm dan:





Wat een heerlijk breiwerkje was dat! Absoluut makkelijk, snel klaar en als resultaat een heerlijke wikkelsjaal met 2 vrolijke pompoms - halemaal gebreid in simpele maar o-zo-hippe-ribbels.
Eigenlijk wilde ik wel foto's buiten nemen, maar kindlief gaat weg in het donker en komt in het donker thuis - dus toch maar op de paspop 😊.


Ik gebruikte hiervoor Comfort 6, een dikke ronde draad (100 gram/120 meter). Samenstelling is 75% acryl, 25% wol.
Ik gebruikte 1 basiskleur en een bol extra voor de grote pompoms (dit gebruikt aardig wat garen).
Van dit garen zijn veel kleuren op voorraad, een pakketje voor deze sjaal kost € 19,75. Natuurlijk kun je de kleuren kiezen die je wilt! Ik koos voor Camel met ecru-kleurige pompoms. Breien op naalden 8mm (rechte kan ook!). Mijn sjaal werd wel 3 meter lang, het breedste punt meet ca 45 cm (52 steken).
In plaats van deze grote bollen kun je ook kwastjes maken.



Je vindt het patroon van deze sjaal via Ravelry of rechtstreeks hier: Nupu Nupu. De beschrijving in het Engels vind je als je wat naar beneden scrolt. Als je de wol bij ons bestelt zal ik er een Nederlandse vertaling bij doen.


Het leuke van dit patroon is dat je deze sjaal kunt breien van elk soort garen, dik, dun, het maakt niet uit. Je kunt 'm zo groot maken als je wilt. 
Nog een garen-suggestie: Rowan Hemp Tweed Chunky.
Kijk zéker even bij Flowermouse voor een variant met Aade Rainbow (volop op voorraad bij ons). Ik ben een grote fan van haar kleurgebruik.

4 opmerkingen:

  1. Maar allez! Dat zit al een paar dagen in mijn hoofd als ontwerp voor mijn volgende breiproject. Ik ga het in dungenal breien van Lang, ook in alleen de rechtse steek, ook van puntje naar breder naar puntje en mét pompons. Ik zoek alleen nog een extra decoratietje om het wat spannender te maken. Great minds think alike ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! De pompomps maken deze sjaal leuk en speels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen