Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 22 oktober 2016

Streepjes

De kleuren van gisteren tuimelen nog steeds door mijn hoofd. Ik zie rekken vol met strengen kleurige wol, prachtig gerangschikt op kleur in alle kleuren van de regenboog. Er waren ook verschillende stands die pakketjes met ministrengetjes verkochten, waar ik prompt verliefd op werd.
Ik heb me kunnen beheersen (zeldzaamheid) want al die kleurtjes op een rijtje trekken me erg aan. Maar al te vaak heb ik me laten verleiden tot een aankoop, alleen al door de vorm en kleur. Thuisgekomen wist ik dan eigenlijk niet meer zo goed wat ik er mee moest. (en dan heb ik nog een winkel waar ook nog heel veel bolletjes roepen om gebreid te worden).

Dit kolletje zag ik op Ravelry en is gemaakt met restjes - en 1 hoofdkleur.


Misschien heb je wel eens meegedaan met een CrochetAlong of KnitAlong, de Fair Isle Sampler of heb je restjes van een ander groot project? Of ben je ook een keer overstag gegaan voor zo'n pakketjes mini-strengetjes en weer je niet goed wat je moet gaan breien?
Met 1 nieuwe hoofdkleur kun je een een dergelijke kol eenvoudig maken. Dan kun je gelijk het continentaal breien op een rondbreinaald goed onder de knie krijgen! 
Het patroon van deze kol vind je hier. Eigenlijk maakt de naalddikte niet uit, pas die aan je garen aan. Deze kol wordt helemaal rondgebreid, en daarna aan elkaar gemaakt.

Je kunt allerlei combinaties maken!
Al deze voorbeelden vind je terug op Ravelry



Ooooh, had ik toch maar meer tijd!


4 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar Jeanet, ik heb net een pakketje ministrengetjes besteld, maar wat doe ik er mee? sokken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kol. Jammer dat je niet alles kan maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee! Ook hier nog veel restjes, ik zie al wat mogelijkheden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad al die kleurtjes en mooie garens he wordt er hebberig van. Ik ben niet geweest we hadden een weekend met de kinderen en kleinkinderen.
    Ik ga wel naar Tilburg om daar onder te dompelen in leuke garens en mooie kleuren.
    Geniet nog maar lekker na Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen