Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 6 oktober 2016

Rowan Fine Tweed

Na alle jaren in onze winkel ben ik soms gehecht geraakt aan bepaalde wolletjes. Er zijn garens bij die ik al verkoop zolang de winkel bestaat. Er wisselt eens wat in de kleuren maar ze zijn zo tijdloos dat ze al die jaren meegaan.
En dan ineens besluit een fabrikant dat het genoeg is, de bolletjes gaan uit het assortiment. Neeeee!
Tegenwoordig zijn merken zo groot geworden (wereldwijde verkoop) dat de inbreng van een paar winkeltjes in Nederland en niet meer toe doet.
Zo haalt Rowan het draadje Fine Tweed uit de collectie. Yep! Echt zo jammer. Het was zo'n Engels draadje, prachtige warme kleuren en super geschikt voor Fair Isle breien (weet je nog die Retro Sampler van Wieke?!).
Rowan Fine Tweed
Zucht, wat jammer! Maar gelukkig ligt er nog best wat in de winkel en ik kan het (NOG) steeds bijbestellen maar er komt dus wel een eind aan.

Vanmiddag mocht ik zo'n leuke sjaal fotograferen, gemaakt van Rowan Fine Tweed. Dus mocht je - net als ik - fan zijn van dit garen, dan is dit zéker een idee.



Deze lange sjaal werd gebreid van 9 bolletjes Rowan fine Tweed (25 gram/90 meter/100% wol, € 3,85) in verschillende kleuren. Er werd een ajourpatroontje uit een breiboek gekozen (maar het internet staat er vol mee) en een superleuke, warme sjaal van gebreid om een grijze jas op te fleuren.


Het blijft lastig om de kleuren te fotograferen, want deze kleuren komen vrij mat over, terwijl het juist mooie, diepe kleuren zijn mét een vrolijk tweedje.

Image result for blij dat ik brei Rowan Fine Tweed



2 opmerkingen:

  1. Oh, wat jammer zeg! Ben nog steeds van plan om er eens iets van te gaan breien of haken. Nou, dan moet ik binnenkort maar snel langskomen om wat kleurtjes te scoren voordat ze eruit zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat vind ik dat jammer zeg, toevallig vandaag nog een praatje over gehad, ik vind juist dit garen zo mooi natuurlijk, felted tweed is ook heel mooi, maar dit is zo prachtig aards, zo echt, het heeft zo,n mooie natuurlijke uitstraling, enfin, ik ben dus ook fan.

    BeantwoordenVerwijderen