Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 31 augustus 2016

Aan het eind van de zomer...

Nu de zomer op zijn einde loopt - jammer hoor - ben ik bezig voortdurend bezig om plaats te maken voor de veel volumineuzere wintergarens. Daarvoor had manlief weer 2 nieuwe kasten in elkaar gezet (ongelooflijk dat het nog steeds in de winkel past) en nog wat extra boorden gemaakt. Nu ben ik twee dagen bezig met schuiven, herschikken, vullen van de kasten en kom ik erachter dat ik misschien - met 20 grote vakken extra - toch ruimte te kort kom? Ben ik nou gek? (En nog lang niet alles is binnen....)
Dus gaan we toch nog maar verder schuiven volgende week......


Zo zijn veel katoentjes in een nieuwe kast gelegd en is er een hele kast vol met prachtige garens van Borgo de' Pazzi gevuld. Maar bij het opruimen en herschikken kom ik ook wel eens iets tegen waar ik nog helemaal niet over heb geblogd! Dit heerlijke kussen breide mijn moeder ook nog deze zomer.


Dat komt nu van pas op het tuinbankje, maar straks ook weer op de bank in de huiskamer. Het kussen is langwerpig, maar je kan het natuurlijk zo groot en lang en breed maken als je wilt. Dit kussen werd ca 55 x 30 cm en werd gebreid van 4 bollen Vegalux van Adriafil. 50 gram/135 meter, naalden 4½ -5 mm (€ 4,50 per bol). Het garen is 94% katoen en 6% lurex. Het glinstertje is erg subtiel.


We maakten gebruik van het patroon van de Arnemuidse visserstrui. Je kunt als basis het patroon aanhouden wat je terugvindt op het blog van de Zeeuwse Visserstruien. Je kunt het kussen zo groot maken als je wilt!


Dit zijn de kleurtjes die ik op dit moment nog heb van dit garen. De foto is vanavond genomen, dus ietsje vertekend. Bovenste kleur is zwart :-)
Bestellen mag natuurlijk altijd! En nu ga ik dat boekje nog even uitlezen (The Shepherd's Life, a tale of the Lake District/James Rebanks)......


2 opmerkingen:

  1. wat een mooi kussen, waar vul jij je kussens het liefste mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou ik graag eens in je winkeltje kijken (en kopen natuurlijk), maar zucht Arnemuiden is best ver als je in Twente woont. Misschien, hopelijk als ik ooit eens in de buurt ben. Ik lees je blog met zoveel plezier. Dank je wel voor alle inspiratie elke keer weer.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen