Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 30 juli 2016

Breiers-DNA

Het verbaast mij al lang niet meer dat in de zomermaanden net zoveel gebreid wordt als in de winter. Natuurlijk verkoop ik in de zomer wel wat meer katoen en in de winter dikkere wollen garens, maar de échter breister blijft gewoon het hele jaar rond bezig! Het zit tenslotte in haar genen :-)

Het nieuwste ontwerp van Martina Behm heet "Knitters DNA" en je kunt wel zien waarom:


Wow - hoe gaaf is dit! Het lijkt inderdaad net een slingertje DNA aan de sjaal, zo vernuftig!


Het is weer een ontwerp in ribbelsteek - toch een beetje het handelsmerk van deze ontwerpster - maar het gaat 'm om de details! Deze sjaal wordt weer zijwaards gebreid waardoor je de sjaal eenvoudig kunt aanpassen aan je wol of gewenste maat.


(foto's en patroon: Martina Behm/Strickmich)

Je kunt het patroon kopen via Strickmich of Ravelry in het Engels, Duits of Russisch! 
Deze sjaal is gebreid op nld 3 met garen zo fijn als sokkengaren, maar dat is dus niet zo belangrijk. Neem een zacht garen en pas je naald er op aan. 

2 opmerkingen: