Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 13 mei 2015

Voorbereidingen en Annis

Hoewel het nog enkele dagen duurt beginnen de voorbereidingen voor de Mee-brei-dag langzamerhand ernstige vormen aan te nemen :-)
Ondanks de oproep om je aan te melden hebben we eigenlijk geen idee hoeveel mensen deze dag gaan komen - maar hoe meer zielen hoe meer vreugd! De lapjes met de patroontjes hebben vandaag de 2 palen bij de winkel bedekt (ziet er écht leuk uit).


De etalage is weer in stijl (met een supermooie foto van 2 Zeeuwse meisjes), er druppelen dozen met wol binnen (en ook nog even duimen dat er vrijdagmiddag nog wat komt!!!), morgen haal ik bij de hele familie stoelen op, vrijdag gaat het atelier op de schop, mijn klederdrachtspullen liggen klaar, ooooohh: deken-kriebels!


Een leuke verrassing kwam binnen - wordt vervolgd!



Kom je het zaterdag van dicht bij bekijken??



Ook op de Werf wordt er met man en macht gewerkt aan een geweldige middag. De mensen van de Stichting Behoud Hoogaars zijn al de hele week druk bezig met alle voorbereidingen. Zo komt op zaterdag rond 14.30 uur de Arm 17 aan op de werf met een ketel garnalen. Een betere entourage voor onze Zeeuwse patronen kun je niet hebben!


We hebben nog 2 dagen om de puntjes op de i te zetten, maar morgen op Hemelvaartsdag gaan we het wel rustig aan doen, hoor. Want ook vrijdag hebben we nog een drukke dag met de jaarlijkse Rommelmarkt van de Korfbalvereniging voor de deur!

Kun je niet komen? Geen nood, ik blijf jullie voorzien van brei- en haakideetjes. Ik zag deze week een prachtige sjaal van Ankie, maar vergat een foto te nemen. Het was de Annis -sjaal gemaakt van 2 bolletjes Kidsilk Haze van Rowan (het meest luchtige en zachte draadje ever! - 70% kidmohair en 30% zijde, 210 meter op een bol van 25 gram à € 13,50)


Ik blogde al eerder over deze prachtige sjaal hier. Je kunt het gratis patroon vinden op Ravelry, waar je ook een Nederlandse vertaling/aanvulling kan vinden (neem het Engelse patroon als basis).


Voor deze sjaal heb je nog geen 400 meter lace-garen nodig (bijv. 2 bollen Kidsilk Haze - maar er zijn eindeloos veel mogelijkheden). 
Dit ligt nu bij ons in de kast - en ik zou hier heel graag wat van maken. Maar éérst zaterdag......!



6 opmerkingen:

  1. Veel succes en plezier! Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes en plezier! Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met de voorbereidingen en heel veel plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met de voorbereidingen en dan wens ik je echt enorm veel plezier tijdens al deze geweldige happenings...
    Fijne dag verder nog,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die verrassing daar wil ik meer van weten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat die palen bij het winkeltje nu ingepakt zijn met breiwerk, dat staat heel vrolijk passend! Veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen