Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 21 mei 2015

Vlechtwerk

Martina Behm is een duitse ontwerpster en ik heb op dit blog al veel van haar laten zien. Ze is een ster in het ontwerpen van assymetrische sjaals (en nog veel meer) en is bij duitse breisters erg geliefd. Enkele van haar patronen zijn vertaald in het Nederlands, maar alles patronen zijn in elk geval verkrijgbaar in het Duits en Engels. Ze zijn echt de moeite van het proberen waard!

Dit is een van haar nieuwste ontwerpen - Braidsmaid - een prachtige sjaal met een kabel/vlecht.


En hier zie je goed hoe de kabel over de sjaal verloopt, mooi!


En een mooi detail: de sjaal heeft géén goede en averechte kant, da's makkelijk dragen!


Het patroon is te koop via Ravelry en is verkrijgbaar in Engels en Duits. Kijk zeker ook eens bij de andere patronen van haar, ze zijn de moeite waard!
(Martina gebruikt voor haar sjaals altijd prachtige kwaliteitswol, en dat zie je aan het resultaat)

Gisteren kreeg ik weer kortsluiting in de bovenkamer. Pas vandaag tegen de middag lukte het weer om rechtop te blijven staan. Ik loop dus een beetje achter met het versturen van bestellingen en beantwoorden van mail. Zowel gisteren als vandaag weer staaaapels enveloppen met labeltjes-aanvragen, ik kom er nu toch te kort. Een nieuwe bestelling is gedaan, maar het duurt een klein weekje voor het hier binnen is. Even geduld dus nog!



3 opmerkingen:

  1. Jeanet, even rustigaan doen dan, ook ik ben vorige week in mekaar gevallen, heb meteen 3 weken ziekverlof gekregen, teveel zorgen, teveel om je hoofd is nooit goed. Dan ga ik toch ook een labeltje aanvragen als je er nog bijbesteld hebt. Verzorg je!
    De sjaal is prachtig!!!!! Ik kende haar blog en sjaals al langer.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had al zo' n vermoeden, ik hoef anders nooit zo lang te wachten op een berichtje van jou! Beterschap en inderdaad aan jezelf denken, ik vind het niet erg om langer op mijn pakketje te moeten wachten, dan duurt de voorpret langer!

    BeantwoordenVerwijderen