Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 mei 2015

Streepjescode!

Het gebeurt me niet vaak - maar vandaag ben ik echt even wat inspiratie-loos. Even te veel op het plankje, denk ik zo, Gelukkig hebben we een archiefje aangelegd :-)

En bij het doorspitten van mijn favorietenlijst en pin-borden kwam ik deze streepjesdeken tegen:


Gevonden op Ravelry. Hoe simpel kan het zijn, deze streepjescode-deken. Op Ravelry staat niet meer dan een summiere beschrijving, dus je kan los gaan met je eigen fantasie. De deken bestaat uit lange stroken (van verschillende breedtes), helemaal gebreid in ribbelsteken (alles recht). De basiskleur is grijs en verder is er gestreept dat het een lieve lust is. Vooral geen regelmaat :-)

Foto's en idee Craftivore - Ravelry

Soms is simpelheid, eenvoud en niet-te-veel-tellen precies wat je nodig hebt, toch?
Heb je restjes van de Zeeuwse deken (want die nadert zijn finale), dan is dit een mooi idee voor de volgende deken, Compenseert dan ook prima de telpatronen waar je de laatste maanden misschien op hebt ge
zwoegd :-) 

5 opmerkingen:

  1. Ziet er heel mooi uit op z'n geheel..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaaaaa die is leuk, volgens mij heb ik die ook gepind om ooit alle restjes in te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prima oplossing voor restjes Jeanet, maar zwoegen met de patronen van de meebreideken???? zoo moeilijk zijn ze ook weer niet hoor!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hetzelfde idee kun je gebruiken voor een gehaakte deken van restjes. Lekker makkelijk veel garen weghaken of in jouw geval wegbreien. Resultaat: een prachtige deken. Dank je voor de tip.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weet niet of ik dit mag vermelden, maar was op fb een groep waar ze deze als kal deden en noemt regenboogdeken...

    BeantwoordenVerwijderen