Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 30 mei 2015

Ondersteboven

Wat een superleuke dingen zijn er toch te vinden op het internet. Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe het was zonder dit medium (jaaaaa, ik ken ook alle nadelen wel!!). Maar het delen van ideetjes was toch echt een stuk moeilijker en we waren afhankelijk van een handige moeder of buurvrouw en maakten met z'n allen hetzelfde uit de Ariadne-van-vroeger (o, wat mis ik dat blad, zoals het vroeger was!). Nu surf je wat - raak je vervolgens verdwaald in de internetjungle - en kom je allerlei dingen tegen.

Zo vond ik vanmiddag deze vrolijke onderste-boven-uil op het blog van Fieke's haaksels.


Zo leuk, je zou 'm zo toch laten staan? :-) Deze uil is prachtig uitgevoerd in felle kleurtjes Catania.
Je vindt nog meer foto's op Fieke's blog. Ze gebruikte het patroon van Uil Floortje van Stip en Haak

************


Waar we ook nog steeds ondersteboven van zijn is het grote aantal deelnemers aan de Zeeuwse Meebreideken. Nog steeds krijgen we bestellingen voor het patroon, de labeltjes vliegen de deur uit. Zoveel vrouwen (1.300???) die met de patronen van de Zeeuwse visserstruien bezig zijn, sommigen breien er 2 of zelfs meer... wie had dat ooit gedacht?

Op de Meebreidag hebben we een heleboel exemplaren mogen zien, maar uiteraard waren de dekens nog lang niet af en was niet iedereen aanwezig op deze middag.
Toch zouden we natuurlijk heeeeeel graag foto's willen zien van de verschillende deken!
Wie wil ons een foto sturen van haar deken??? Op het blog van de Zeeuwse Visserstruien vind je alle informatie!


En dan is het nog heel even wachten op het BOEK! Het ligt bij de drukker, het laatste wachten is begonnen - héél even geduld nog!!

4 opmerkingen:

  1. heb je ook overwogen om hem op ravelry te zetten? Dan kunnen mensen automatisch linken en kunnen andere breisters ook meekijken naar al die verschillende dekens.... Ik zou al die verschillende projecten best willen zien!

    groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even geduld nog! Vanaf juli wordt het patroon alleen nog maar via Ravelry verkocht :-)

      Verwijderen
  2. Ik heb een paar dagen niet kunnen kijken en wat zie ik? Al heel wat blogjes gemist! Je zet er weer vaart in Jeanet en wat een leuke dingen toon je weer aan ons. Krissie Dolls, een ware ontdekking van al dat moois, maar ook het gehaakte hoesje met stof gecombineerd is geweldig leuk. De zeeuwse dekens allemaal op foto zou supertof zijn om allemaal te zien, helaas is de mijne nog niet klaar, maar ik zal al een foto sturen van wat er klaar is.
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke uil! Zo komen de haakkriebels wel op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen