Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 7 mei 2015

Omgekiept..

Tja, ik verwachtte het al ... vandaag was om-kiep-dag.
Het begon al enkele dagen geleden met een zachte brom in mijn oren, het geluid van een stationair draaiende auto dat de laatste dagen verergerde tot een constante windkracht 8. Oor rechts doet al niet zoveel meer, maar met orkaankracht in oor links is het best lastig communiceren in de winkel. Alle geluiden resoneren in mijn hoofd, niet meer van elkaar te onderscheiden. (Dus mocht ik van de week geen of juist een raar antwoord hebben gegeven - dan weet je waar het aan ligt...)
Het carillon van de befaamde klokken klonken ronduit vals, het gerinkel van de telefoon was ondraaglijk, dus `het` zat er weer aan te komen. Vanmorgen zwaaide de wereld al lichtjes om me heen. Gelukkig was Johanna er om de boel op te vangen (super dank!!). Tot het middaguur werkte ik zoveel mogelijk pakjes weg, maar rond 12 uur was het Bingo!


Het duurde dit keer zo´n 8 uur voor ik mijn ogen open durfde doen. De medicatie tegen misselijkheid hielp wel - ik hield alles binnen, in tegenstelling tot vorige keren (details zal ik jullie besparen). Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik voel, het lijkt op een 8 uur durende achtbaan, zonder onderbreking. Tijdens die 8 uur ellende heb ik genoeg tijd om te piekeren, en dat doe ik dan ook :-(
Ik wenste vurig dat ik nu een `baas` had tegen wie ik kon zeggen dat ik niet meer kon werken deze week, die mijn salaris doorbetaalde, vakantiegeld stortte en mijn sociale premies afdroeg. Jeuh! Héérlijk, eigen baas zijn, bleh! (Gelukkig komen de onbekende talenten van gezinsleden tot uiting - het zijn volleerde ziekenverzorgers)

Na een uurtje of wat op bed gaan mijn ledematen en rug protesteren en vragen om wat beweging, maar mijn hoofd smeekt om absolute bewegingloosheid, Elke beweging voelt alsof ik in een afgrond val. Afijn, het is een schrale troost - het gaat echt over. Nu dus, om 11 uur ´s avonds en ik had de behoefte om het even van me af te schrijven. 
Ik heb net even gecheckt: mijn mailbox barst uit zijn voegen. Morgen ga ik proberen daar naar te kijken. De windkracht 8 is verdwenen, alleen een heel rustig briesje is overgebleven - ik blijf weer overeind.

De laatste weken heb ik heel wat adviezen, diagnoses, ervaringen, oefeningen, websites en nog meer ontvangen, waarvoor hartelijk dank. Maar het maakt me ook onzeker. Ik zit in de medische mallemolen (vermoeden is ziekte van Meniere), hoortoestel is aangevraagd. Rustig aan doen is makkelijker gezegd dan gedaan, en de vraag is of dat helpt. Afijn, morgen weer een nieuwe dag!

14 opmerkingen:

  1. Wat verschrikkelijk vervelend voor je. Weet helaas hoe je je voelt, heb een paar jaar geleden middenoorontsteking gehad, met evenwichtsstoornissen, zag de wereld voor een doedelzak aan en heb het toilet kunnen uittekenen. Dus ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de oorzaak gevonden wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik ben een stille volger en geniet altijd van je stukjes. Ik heb al vanaf mn 12 de de ziekte van Meniere en weet wat het is. Heel veel later kreeg ik deze uitslag, de dokters staan voor een raadsel. Er is geen eenduidige oplossing voor deze ziekte maar rust helpt wel. Ontspannings oefeningen helpt erg goed tijdens een aanval. Heel veel sterkte en probeer wat voor jou het beste helpt. Hartelijke groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar maar gelukkig wat minder erg dan bij jou zo te lezen.
    Heel akelig dit
    Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend voor je! Hopelijk komen ze snel met een oorzaak.
    Sterkte
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het gevoel. Maar bij mij is het toch niet zo heftig als bij jou. Sterkte en eerst maar even de diagnose afwachten ......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn vader heeft dit ook en mits medicatie is dit goed onder controle te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Morgen Jeanet .
    Oh , das hört sich nicht gut an . Wünsche Dir von ganzem Herzen gute Besserung .Komm ganz schnell wieder auf die Beine . Freue mich auf Dein herzliches Willkommen in Arnemuiden , beim nächsten Urlaub . Freue mich auf Dein herzliches Lächeln . Wünsche Dir ganz viele ruhige Momente , um Dich zu erholen . Liebe Grüße Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Jeanet wat erg, dit klinkt echt niet pluis. Hopelijk vergissen ze zich en is het iets van voorbijgaande aard zoals een middenoorontsteking of zo. Dan zal je het misschien toch wel eens rustiger aan moeten beginnen te doen helaas, dat klinkt nooit fijn, zeker niet als je een bezige bij bent zoals jij, maar je lichaam zal je er toch toe dwingen op den duur vrees ik. Hopelijk komt er snel een oplossing of een antwoord. We duimen voor positief nieuws!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte! Hopelijk vinden ze iets en kan dar wat aan gedaan worden. Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. a, wat vervelend zeg. Ik heb een tijd terug last gehad van draaiduizeligheid. Dat van jou klinkt stukken erger en ik vond mijn versie al vervelend genoeg.
    Heel veel sterkte! Ik hoop dat er iets tegen is. (zonder allerlei andere vervelende bijwerkingen).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieverd heel veel sterkte en gewoon je eigen gevoel volgen.mijn man heeft ook de ziekte van meniere. Is ook eigen baas. En behoorlijk eigenwijs. Wat ik wel weet is dat er geen pijl op valt te trekken. Dus doe gewoon wat je wilt. Liefs van Clasien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hè bah.. De keerzijde van eigen baas zijn.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wens je heel veel beterschap

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh bah wat naar voor je. Veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen