Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 18 mei 2015

Frisjes

Dit weekend had ik echt wel even nodig om bij te komen, al die indrukken en mensen. Ik droomde echt van dekens en lapjes... En vanmorgen begon het grote opruimen, mails en bestellingen verwerken, zodat ik morgen met een schone lei kan beginnen (want ik verwacht o.a. de pakketten voor de Scheepjes-CAL).

Wat een beetje tegenviel was het koude weer vandaag. Ik liep de hele dag te bibberen. Het werd een beetje druilerig, de wind kwam erbij en ik vond het wel best binnen. Bijna vergeten dat het best heel koud kan zijn in mei...


Gelukkig heeft Annelies (Vicarno) - die ook het patroon voor de ScheepjesCAL2015 schreef - pas een heel leuk vestje geïntroduceerd! Een fijn patroon voor een vestje voor kille dagen als vandaag.


Het vestje hierboven is gehaakt van Scheepjes Sunkissed - lekker zomers- maar het kan ook van Cotton 8 of bijv. sokkenwol. Je haakt op haaknld 3.5
Het vestje heeft een mooie rand en een driekwartmouwtje wat wel praktisch is in de zomer!


Afhankelijk van je maat heb je 1000 - 2100 meter nodig. Je kunt het patroon kopen bij Vicarno. Het patroon is helemaal uitgeschreven in verschillende maten (en uiteraard in het Nederlands).



1 opmerking:

  1. Hoi Jeanet, ja het nu weer helemaal fris buiten en dan kun je zo'n schattig vestje goed gebruiken. Mijn roze vest komt ook heel erg goed van pas nu...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen