Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 5 mei 2015

Energie!

5 mei - onze nationale feestdag waarop soms wel- en soms ook niet iedereen vrij is. Als ondernemer mag je zo'n beetje je eigen CAO bepalen en een 40 urige werkweek is toch te kort dus besloot ik om vandaag gewoon de winkel open te doen (die vrijheid om te kiezen is ook fijn!!) want er lag nog heel wat werk op stapel. Bovendien voel ik al aankomen dat ik misschien deze week een keer omkiep vanwege een duizeligheidsaanval, dus wat weggewerkt is, is mooi meegenomen :-)

En wat een heerlijke dag werd het! Vanmorgen gingen de vlaggen uit - het is tenslotte feest! - en heel wat mensen maakten gebruik van deze extra vrije dag om naar de winkel te komen. Wat een zoete inval was het vandaag, een heerlijke kruisbestuiving van spontane en geplande bezoekjes, onmoetingen en zoveel inspiratie. Ik zag prachtige werkstukken van klanten, 'k heb heerlijke gesprekken gehad, en er werden heel veel kopjes koffie weggewerkt - ik kreeg heel veel energie van deze middag (en ik hoop al die anderen met mij).

Blijkbaar hadden de vervoersbedrijven ook vrij vandaag - want ik zit zooooo te wachten op nieuwe garens - maar tevergeefs. Dat belooft morgen weer lekker chaotisch te worden, want de meeste vracht wordt pas in de namiddag bezorgd - waarschijnlijk alles tegelijk....

Terwijl het eten pruttelt heb ik nog een leuk patroon voor jullie opgezocht, ik vond het op Pinterest zonder bron (jammer!). Geschikt voor elk garen dat je leuk vindt.

Na wat speurwerk kwam ik deze sjaal ook nog tegen met het zelfde patroon op Ravelry, met dit schema:

Dit schema kun je natuurlijk voor van alles gebruiken, een sjaal, omsagdoek, kol, deken - verzin het maar. Ik denk dat het mooi is om je werkstuk op te spannen na het haken, het patroon (dat op in elkaar vallende rondjes lijkt) komt dan veel beter uit. Vooral wollen garens lenen zich prima voor het opspannen (met wat geluk komt er morgen een nieuwe lading Filigran binnen!) - en nee, niet alle wol prikt :-)
Ook niet in de zomer - kom maar voelen!



5 opmerkingen:

  1. Zo jammer dat jouw winkel zo wijd weg is (voor mij dan, hè :o)!!!) want anders had ik graag eens gevoeld aan wol die niet prikt !! Dat is één van de redenen dat ik nooit wol koop, want die prikt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was inderdaad gezellig Janet in jou winkel. Helaas was het een flits bezoek. Het was niet gepland en man en zoon weigeren zo'n winkel binn en te stappen.
    Maar dat blauwe zachte garen wil ik beslist hebben. Ook al kan ik nu nog niet handwerken ivm mijn schouder. Maar daar over zal ik je privé nog mailen als ik weer thuis ben. Alleen hoop ik da je een paar bolletjes voor mij wilt reserveren. ???
    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jeanet,
    Wat heerlijk dan dat je gisteren zo'n fijne dag in je winkel hebt gehad. Als ik dichter bij je had gewoond zou ik beslist een vaste klant bij je zijn, maar ja, bijna 2 uur rijden om een bolletje wol op te halen... zeg nou zelf, dan wordt het wel heel dure wol...
    Maar door jouw berichtjes geniet ik toch een beetje mee van die gezelligheid.
    Mooi patroontje en aan de tekening heb je eigenlijk gewoon genoeg nietwaar?
    Ik wens je weer zo'n fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het barst hier alweer van de ideetjes de voorbije dagen dat ik even niet gekeken heb wegens tijdsgebrek. Het is echt niet te doen zoals jij ons overstelpt, het ene al mooier dan het andere, maar ik lees je berichtjes nog elke dag even graag hoor Jeanet, je blijft een grote bron van inspiratie. Ook deze sjaal met een redelijk eenvoudig steekje is weer zo mooi door het garen alleen al. Nog een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen