Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 14 mei 2015

Blue !

Zelden had ik zoveel plezier bij het haken van een sjaal als deze keer. Het was een feestje om te haken met deze bolletjes. Het garen is zacht en glad en - heel belangrijk - heel prettig om te dragen.



Ik gebruikte voor deze gehaakte baktus 5 bolletjes Vinnis Colous Serina - 100 % bamboo, 111 meter op 50 gram à € 5,95 (2 x donkerblauw, 2x middenblauw en 1 x lichtblauw). Over het patroon had ik al eens geblogd, je kunt het gratis patroon vinden op Ravelry en ook hier. Het is niet meer dan een schema (op een Russische website). De sjaal bestaat uit stokjes, lossen en een pufsteekje. Ik haakte met nld 4.


Miriam zag dit sjaaltje ook wel zitten op haar spijkerjackje. 


Voor de uiteinden maakte ik kwastjes, ik had nog wat leuke kralen en deze maken de sjaal comleet.
Bovendien verzwaren ze de punten een beetje zodat de sjaal mooi valt.


Een kwastje maken is heel eenvoudig:


Je kunt de sjaal natuurlijk ook in effen maken of juist met 5 verschillende kleurtjes - kom maar eens kijken of voelen aan dit zachte garen.


5 opmerkingen:

  1. Wat een heel mooi sjaaltje, en ik snap dat blauw toen extra hard ging, prachtige kleur.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk sjaaltje, pas perfect bij Miriam! De voorbereidingen zijn bijna rond lees ik hieronder Jeanet, dat komt vast in orde. Veel succes! En de Annissjaal is weer zo'n beauty, misschien voor later???
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja... ik heb hem gevoeld!! En ik ben al lang door de knieën gegaan, maar ik ben er nog niet uit welke kleur ik ga doen.... Zucht... zo veel keus is soms ook een probleem... ;-)
    Maar ik ga hem ZEKER WETEN maken! En dan mail ik jou!
    Hij is trouwens erg leuk geworden met die kwastjes er aan!
    En dat ie lekker zit hoef je mij niet te vertellen! Ik heb 'm even omgegooid toen ik in je winkel was, maar ik wist het meteen!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap dat ze die sjaal wel wil hebben haha, erg mooie kleurencombi zo!

    BeantwoordenVerwijderen