Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 23 mei 2015

Belofte

Zoals beloofd laat ik nog even zien wat er in de winkel is overgebleven aan Unicat. Mocht je kleurtje er niet bij zitten, dan kun je deze ook bestellen/reserveren (even mailen naar jaffari at zeelandnet punt nl). Kijk voor meer kleurtjes terug onder het label Unicat. Je vindt dan heel veel ideeën voor patronen en kleurtjes terug. Op dit moment loopt de levertijd op tot zeker 4-5 weken, dus een beetje geduld is er wel voor nodig. Maar ik bestel wel bijna wekelijks dus een voortdurende stroom van bollekes komt naar de winkel. Dit is wat er nu nog staat (allemaal 900 meter, 23,95)


Het is heel leuk spelen met deze bollen, maar deze stapel hieronder is niet zo praktisch! :-)


En ook weer wat voorbeelden van wat je met zo'n leuke bol kan doen! Deze sjaal is van Marja en zij gebruikte de Corner-to-Corner-steek. Absoluut niet moeilijk en mooi effect. Ze maakte de sjaal wel heel bijzonder door de rand bolletjes-band erop te naaien.



(helaas is deze kleur niet meer leverbaar maar nog wel heel veel andere mooie combi's)


Hieronder zie je nogmaals het patroon van Vicarno: Hat full of Stars, in een mooie hart-vorm. 


En deze foto kreeg ik van Katinka, een zijwaartse sjaal. Gemaakt naar een patroon op Ravelry, maar ook de verschillende Zijwaartse sjaals van Sascha zijn erg geschikt voor een bol Unicat.


En toen zat de werkweek erop! Hoewel het af en toe best ploeteren is, heb ik toch een van de leukste jobsdie je maar kan vinden! Bezig zijn met je passie is super (hoewel ik nog steeds op zoek ben naar een goede balans tussen creativiteit, mensen-op-weg-helpen en je-boterham-verdienen - die balans heb ik nog niet helemaal gevonden), en de ontmoetingen en gesprekken met mensen zijn de kersen op de taart!
*****
Na sluitingstijd trokken we nog even naar de moestuin, heerlijk de polder in. De miezer en bewolking waren verdwenen en we kregen er die heerlijke luchten voor terug!


En ook hier de belofte van een bijzondere oogst. Ali besteedt enorm veel uren in de tuin, echt - hij kan zo in BBC's Gardeners' World! We vergeten voor het gemak even de slakken, rupsen, luizen, duiven (gek op jong groen), fazanten (smullen van jonge aardappelen), droogte, slagregens, het onverwoestbare onkruid dat uiteraard in turbo groeit. We bedenken ook nog niet dat alles straks tegelijk rijp en eetbaar is, dat je dagenlang sla en komkommer eet vanaf het ontbijt tot avondeten, dat je tot middernacht jam staat te koken, dat de slakkenfamilie en allerlei ander gepuis in je koelkast kruipt....

Je vergeet het allemaal bij het zien van de honderden bloemetjes in de aardbeien, de knalgroene trosjes van weet-ik-niet-hoeveel bessen, de pracht van bramen-bloesem!





En in het kasje het eerste begin van tomaatjes, en komkommers. Misschien zelfs dit jaar voor het eerst pruimen?


Wees eerlijk, dit uitzicht belooft toch een heerlijke zomer?


Ik wens jullie allemaal heerlijke Pinksterdagen!



2 opmerkingen:

  1. Wat heb jij toch een heerlijk positieve instelling! En die straal je uit, want door jouw blogs te lezen leer ik te relativeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je klinkt weer lekker positief Jeanet! Gelukkig maar, je bent dan ook een positief mens en hou het zo zou ik zeggen. Leuke bolletjes Unicat heb je weer in de aanbieding, maar ook hele mooie voorbeeldjes die ermee gemaakt zijn waarvoor dank. Geniet van je vrije dagen!
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen