Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 30 maart 2015

Tuin-kriebels

Hoewel het weer niet echt mee-werkt, krijgt man-lief aardig last van de Tuin-kriebels. Er worden al plannen gemaakt - wat moet waar - er is al gefreesd en voorgezaaid. Elke zonnestraal en/of regenbui wordt geregistreerd, en bestempeld als te veel, te weinig, te vroeg, te laat, enz.
Gisteren leek het echter wel herfst en eerlijk gezegd kon ik het best waarderen. Nog een keer het haardvuur aan, loeiende wind in de schoorsteen, wat lezen, breien, keuvelen en genieten van de moestuin-taart die Miriam voor Ali had gemaakt:



In afwachting van betere tijden! Want het komt echt wel, die Lente. En als het werk in de tuin straks klaar is (nooit dus...), kun je uitrusten op een tuinbankje met dit vrolijke kussen!



Gemaakt van Catania-katoen. Je vindt de gratis Nederlandse beschrijving hier. En tot die lente dan echt komt: zorg dat je niet wegwaait! :-)

8 opmerkingen:

  1. Die taart... wat een juweeltje :) Echt super gemaakt door Mirjam, hij was vast ook heel erg lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, die Mirjam heeft talent!!! Wat een gave taar!! Zonde om op te eten :-)). Wedden dat Ali er errug blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een geweldige taart!!! Bijna te mooi om op te eten!
    Hier gaan liefde voor handwerken en liefde voor koken/bakken ook goed samen, maar zoiets moois heb ik nog nooit gemaakt. Maar wie weet mijn dochter later ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan die dochter van jou bakken zeg. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuke taart!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een hele originele taart, je zou je haast bedenken om ze op te eten. Je dochter kan er wat van! Leuk kussen ook!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er een heel lekkere taart uit! Bestaat er toevallig ergens een receptje van? ;-)
    Dank je wel voor dit ideetje voor een kussen. Dat brengt direct een instant lentegevoel op je bank teweeg.
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een geweldige taart! Smaakte hij lekker (je zou haast vanzelf zand gaan proeven, hihi)? Gefeliciteerd nog en de groetjes

    BeantwoordenVerwijderen