Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 10 januari 2015

Corner tot Corner

Het leuke van het organiseren van Handwerkmiddagen is dat creatievelingen elkaar ontmoeten, herkennen en allerlei creatiefs uitwisselen. En dan is het extra leuk als dat óók gebeurt op een door-de-weekse-vrijdag in januari en zo had ik gisteren onverwacht Nelleke én Jellina samen in de winkel. De creatieve ideeën vlogen over en weer. Van beiden mocht ik de laatste dingen zien (volg hun blogs!) en hier was ik helemaal verliefd op! (Ik moest natuurlijk wel even wachten tot er door Jellina over geblogd werd). Hier komt-ie ( de werkelijke kleuren zijn iets minder fel)


Deze lange sjaal haakte ze van een bol Unicat Fruit (900m) en ze gebruikte de zgn. Corner to Corner-steek. Op het blog van Jellina vind je nog meer foto's. De sjaal is 19 x 190 centimeter en in het echt nog 100 keer mooier.



Op deze foto zie je beter dat je diagonaal haakt. Het kleurverloop is dan nog subtieler.

Voor jullie massaal op deze kleur Unicat gaan reageren: op dit moment heb ik 'm nog niet - over ca 3-4 weken weer, maar reserveren mag natuurlijk altijd. En binnenkort komen er nog weer andere kleurtjes binnen
Overigens is deze sjaal bij Jellina kant en klaar te koop.

Een heel duidelijk filmpje mét uitleg over deze steek vind je hier. En deze steek is voor alles geschikt: zoals dit babydekentje van Felted Button

Spring into Summer Blanket--FREE Crochet Pattern

Of een sjaal van wollen verloopgaren, dat kleurt vanzelf - maar in effen of strepen die je zelf kiest zijn natuurlijk ook prachtig!


En ik begon de blogpost met het noemen van de Handwerkmiddagen - zet al vast maar in je agenda: de volgende is op 14 maart!




5 opmerkingen:

  1. Ha Jeanet, dat was zeker leuk gistermiddag!! En die mooie sjaal van Jellina is in het echt nog mooier dan jouw toch al mooie foto's laten zien :-).
    Op naar 14 maart voor nog meer inspiratie!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sjaal is supermooi en de steek ziet er ook prachtig uit, ga eens piepen bij haar.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een shawl van 19 x 190 meter uit 1 bol Unicat lijkt me heel knap...:))

    geweldig blog, ik lees al heel lang mee, en kon het nu niet laten om te reageren

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, knap he :-)
      Ik heb het aangepast !
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
    2. ik begreep het best hoe het bedoeld was, maar soms kan ik niet nalaten even iets te zeggen
      ik kom een keer een bol Unicat kopen, als het minder hard waait...
      ik woon toch in de buurt

      Berber

      Verwijderen