Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 30 september 2014

Voorlezen

Morgen start weer de Kinderboekenweek. Nu de koters groter zijn lees ik niet meer voor (en opeens zijn ook de intersses ietsjes veranderd, haha!), maar er zijn heel wat boekjes compleet versleten. Hoeveel boekjes er ook van de bieb werden gehaald, een paar bleven favoriet.

Dit was echt een topper (volgens mij kunnen ze de tekst vrijwel uit het hoofd - nog steeds!), "Nee, wij zijn niet bang!!


Ën ook Dikkie Dik was erg favoriet! 

Het is leuk om te zien dat sommige karakters uit boeken tijdloos blijken te zijn, want deze poes gaat al een poosje mee! Vandaag vond ik een leuk haakpatroon van Dikkertje Dik:


Zo'n levensechte knuffel maakt het voorlezen natuurlijk nóg leuker! Je kunt het Nederlandse haakpatroon kopen via dit blog



9 opmerkingen:

  1. Dit zijn inderdaad ook toppers hier (ik denk dat zelfs ik de tekst van 'Wij gaan op berenjacht' zo kan opzeggen :-))!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De berenjacht kende ik nog niet, maar heb ik nu net besteld :-). Lijkt me enig om voor te lezen aan de kleinkinderen!! Dus niet de poes haken voor het Dikkie Dik boek wat ik al heb ^_^!
    Al is hij erg schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, de berenjacht. Wij deden dat bij het kampvuur. Ik wist helemaal niet dat daar een boekje van was...... En Dikkie Dick was hier ook favoriet. Het grote Dikki Dick voorleesboek lieten wij achter bij vrienden in Schotland. Daar wordt de naam met enige verbazing bekeken 😂.

    Verder zijn hier stukgelezen de boekjes over het heksje Foeksia en een heleboel rijmboekjes van Annie.

    Geniet van het voorlezen Nelleke, altijd zo leuk om te doen 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dikkie Dik is echt gaaf! Leuk om bij een boek iets te haken wat er bij past.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier is Dikkie Dik favoriet. En ook Berenjacht staat in de kast. Ik heb een kind wat lezen/voorlezen erg leuk vindt. En ik ook, dus er staan mooie boeken hier in de kast. Maar het mooiste boek voor hem blijft toch wel Over een mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gehaakte Dikkie Dik, hoe super is dat!
    Ik wens je een heel fijne dag, en hopelijk zie ik je vanmiddag in je winkel, als ik het breipakket kom ophalen....
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gevleugelde uitspraak bij ons ,wij gaan op berejacht.bv als we bij een wandeling een onbegaanbaar stukje tegenkomen.onze kinderen zijn bijna volwassen maar we herinneren ons allemaal dit geweldige boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe oud wij ook zijn (21, 20, 17 en 11), we lezen nog steeds heel veel voor. Alleen is die taak van onze ouders nu overgegaan op de oudste drie. Mijn broertje van 11 wordt het meest verwend, er worden hem 5 (!) verschillende boeken voorgelezen :). Geen Berenjacht of Dikkie Dik meer, maar wel De Grijze Jager of Chitty Chitty Bang Bang Vliegt Weer. Echt super gezellig. En die Dikkie Dik is natuurlijk geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja! Wij zeggen berejacht nog steeds vaak hardop op, tijdens het wandelen. En de oudste is 21! Altijd favoriet. Mensen kijken ons dan wel vreemd aan.....

    BeantwoordenVerwijderen