Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 15 september 2014

Regelen....

O jongens, wat een dag! Ik zit hier een beetje als een zoutzak achter de PC. Helemaal leeg (maar het aanrecht helaas nog niet) van een hele dag regelen. R-E-G-E-L-E-N. Met hoofdletters. Zo'n dag die je een uitgeput gevoel geeft - maar ook het gevoel "wat heb ik nou gedáán vandaag?"

Vooral gebeld. En gewacht. En doorgeschakeld. Mijn bankpas had ruzie met de kaartlezer, en aangezien we hier geen bemand bankkantoor meer hebben wordt dat bellen. Ho, op maandagmorgen, he? Da's lastig bij de bank want dan zitten ze in vergadering. Afijn, nog een paar van dit soort telefoontjes, heen en weer rijden, tussendoor-mailtjes, afspraken voor de hele familie bij tandartsen-en-weet-ik-al-niet-meer, en **pieuw** de hele dag is voorbij... Huh?

En we wilden zó graag wolletjes verven! Maar goed, first things first... en die wolletjes komen toch wel - let maar op deze week. En ik had heel graag nog wat meters afgelegd aan mijn deken. Ook dat lukte niet. Wat mijn dag natuurlijk wel een beetje goed maakte was de column van Marjan Berk in het AD vandaag - het was een flitsbezoek, maar wél heel leuk!

Dus omdat ik - vandaag althans - niet aan grote projecten toekom een "klein" ideetje opgezocht.
Dit is zo gemaakt, met een leuk stofje en een klein kleedje of Granny maak je in een mum van tijd een kussen. 

 

Gevonden in deze DaWanda shop. Ter inspiratie!
En ik? Dat aanrecht, die was, de administratie en dat dekentje....... :-)

2 opmerkingen:

  1. Soms lopen de dagen heel anders dan gepland :( Ben benieuwd naar je geverfde wol. Wol verven is een van mijn grootste hobby's, naast breien. Net dit weekend weer wat strengen bont gemaakt.
    groetjes, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Jeanet er zijn zo van die dagen dat je een hele dag bezig bent en toch weinig of niets gepresteerd, dan voel je je zo nutteloos omdat je je kostbare tijd aan zulke stomme dingen hebt moeten besteden maar het gaat nu eenmaal niet anders. Je kan je wol vast nog wel verven in de loop van de week. Je ideetje met dat kussen is top!
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen