Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 februari 2014

Stegosaurus

Toen onze Daniël klein was vond hij - zoals vele jongens - dinosaurussen helemaal geweldig. Hij wist er veel van en kon al die onvriendelijke oerbeesten best uit elkaar houden (alsof ze nog zulke makkelijke namen hadden). Had ik toen dit patroon maar kunnen vinden....

Deze is heet van de naald, vers van de pers: het nieuwste patroon van Heidi Bears.

Stegosaurus!

We noemen 'm Puff


Ziet er iets vriendelijker uit dan zijn broertjes uit het verleden - en je zou er toch zo aan beginnen!


Deze vrolijk Stegosaurus Puff is het nieuwste patroon in de serie knuffels op basis van het Afrikaanse bloemetje. Je kunt het patroon bestellen via Ravelry. Het is in het Engels en zeer duidelijk, voorzien van vele foto's. Je hoeft echt niet veel kennis te hebben van de Engelse taal om dit patroon te kunnen volgen. (En je hoeft niet te mailen of er een Nederlandse vertaling van is, want die is er niet.) Je kunt alle patronen van Heidi Bears terugvinden op Ravelry, kijk maar hier.


Hoewel ik heel veel knuffels zie die van katoen worden gehaakt, kiest Heidi Bears overigens voor een sokkengaren. Net wat je wilt - het kan allebei. 

7 opmerkingen:

  1. Heidi Bears maakt prachtige dingen en heeft ook leuke en duidelijke tutorials!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie figuren.ik vind ze geweldig met die granny's.ik ben zelf met wooly het schaap begonnen ooit. er zit een fout in dus hij ligt in mijn vergeetmandje zoals iemand het noemde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze blijve prachtig die patronen van haar,moet er toch ook ooit eens een keer een gaan maken....zucht....(wil zoveel)


    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch. Wat je allemaal wel niet met een zeshoekje kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dochterlief (nr.1) sprong bijna in de pc, roepende: "LSD - DINO!" !

    BeantwoordenVerwijderen