Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 16 november 2013

Piet

Gelukkig - ondanks alle verhitte discussies - is hij toch weer in ons land, de Sint. Mét Pieten!
Om dat te vieren toch maar wat Sint- en Pieten-patroontjes gezocht:


Super-leuke Pieten-hangers van Stip en Haak. Het patroontje is via Echtstudio waar je het patroontje van Piet en Sint kunt kopen.

Ben je op zoek naar een gratis patroontje, dan vind je die bij My Pretty Things and more;


Bij Christel Krukkert vind je naast een leuk patroon van Sint en Piet ook een patroon voor een Stoomboot


En deze Zwarte Pieten-onderzetters kun je (gratis) vinden bij Haken en zo wat meer:


Om helemaal in de stemming te komen ga je natuurlijk naar het Sinterklaasmuseum!!

foto: www.sintneede.nl

En ik geloof dat ik nog maar eens wat Arnemuids Speculaas ga maken....hier het recept!

Arnemuids speculaas

We zijn natuurlijk heel blij dat Sinterklaas volgende week zaterdag ook in Arnemuiden komt!



4 opmerkingen:

  1. Hmmmm... lekker....arnemuidse speculaas !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk al die Sint en Piet pret, dat mis ik hier. Leuke dingetjes om te maken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me zo heerlijk, dat speculaas. Ik heb het recept maar even gepind...

    lieve groet,

    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk de Sint en Piet Haaksels, en de speculaas staat op de to-do-list
    Greetzz Nath

    BeantwoordenVerwijderen