Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 5 november 2013

Pasta-salade

Het is niet mijn dag.....
Alwéér niet, zul je denken. Je hebt gelijk. Alwéér niet.
Soms heb je dat. Het gaat wel weer over. Ik hoop wel snel....

Je kent het wel, het idee alsof je 4 levens tegelijk leidt: dat van jezelf én van je gezinsleden. En maar regelen, zorgen, sussen, opruimen (!!), achter de vodden aan zitten. Nu maar hopen dat het ergens goed voor is...

Dus ik ben nu wat inspiratie-loos, maar gelukkig hebben we nog anderen die wél leuke dingen op blogs zetten. Deze wil ik graag met jullie delen. Voor wie wel eens tijdens een workshop/brei-cafe bij ons "overbleef" en heeft geluncht : de pasta-salade van Johanna staat op haar blog!


(zelfs dit plaatje heb ik van het net geplukt, maar hij lijkt er toch wel wat op!)

Het boekje wat ze beschrijft mag ik even lezen - zéér vermakelijk. Geschreven door een Duitse vrouw die jaren in Nederlands woont, en "ons" beschrijft. Rare jongens - die Nederlanders. Heerlijk om jezelf te relativeren, goed voor me :-)

6 opmerkingen:

  1. Jammie, lekker! Heerlijk zo'n gezond en makkelijk recept, daar hou ik van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je, dat vind ik zo leuk..... Nederland en de Nederlanders zien door de ogen van een niet-Nederlander.
    Ken je de side-sit-bike-hop al? Schijnt heel bijzonder te zijn: achterop springen met allebei je benen aan één kant. Zulke dingen, helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hou je taai Jeanet! Ik kan me zulke dagen nog goed herinneren. Ben nu 58 en mijn kids zijn al láng uitgevlogen en omkijkend denk ik wel eens, hoe heb ik het allemaal volgehouden. Als moeder moet je een octopus zijn en soms zijn er een paar armen in staking, maar zoals je zegt, het komt allemaal weer goed!
    Toedeloe en tralala, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou dan mag je wel even een knuffie krijgen he....... vangen..... K.N.U.F enne dank je wel voor de salade

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Jeanet, wat sneu, ik hoop dat het heel snel overgaat! Maar dat hebben we allemaal wel eens regelmatig voor, je bent niet alleen met dit gevoel hoor! Hier is het veel beter sinds de kinderen de deur uit zijn :-) die tijd komt voor jou ook nog... en ondertussen krijg je van ons een dikke knuffel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeeeeer herkenbaar Jeanet; ook hier een huis vol pubers met dito gebruiksaanwijzing.
    Geeft niets hoor dat je een dag geen inspiratie hebt. Je hebt zo'n enorm archief met leuke dingen dat ik een heel leven vooruit kan.
    Af en toe een dag overslaan en i.p. daarvan even tijd voor jezelf nemen is heel gezond voor een mens. Ik zeg, gewoon doen.

    BeantwoordenVerwijderen