Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 juni 2013

Klaar .... ?

Wij zijn er klaar voor........denk ik. De hele week en zeker vandaag waren we bezig met de voorbereidingen voor de Visserijdag. De stapels slabben en gastendoekjes zagen jullie gisteren al en aan het eind van de middag kwam een hele lading Unicat (op de valreep!) binnen. Na alle reserveringen en bestellingen staat dit morgen klaar voor jullie:

Ik vermoed dat er morgen aan het einde van de dag niet veel meer over is.... de winkel is om 9.00 uur open, het Visserijfeest begint om 10.00 uur. Kijk eens wat voor mooie sjaal ik vandaag mocht fotograferen van Anneke:


Is het geen plaatje? Gemaakt van de Regenboog-kleur (waar 1040 meter op zit, 900 meter op de andere kleuren). Gemaakt volgens het granny-patroon (maar géén halve granny, kijk maar naar deze foto hieronder - let even niet op mijn niet zo flatteuze vloerbedekking)


Gemaakt volgens dit eenvoudige patroontje:

granny shawl

En tot slot nog de schitterende Nachtliedjes-sjaal van Ans:


Maar verder hebben we natuurlijk nog veel meer, he? De breipakketten voor de Visserstruien in soorten en maten en morgen ook een schitterend damesvest in de winkel:



Tot morgen!!!


7 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier bij de vissersdagen. Ik heb jullie webwinkel bekeken en het ziet er al behoorlijk profecioneel uit hoor!! Zag het vest daar ook :-)
    Die sjaals zin wel ergmooi vooral datmooie verloop dan hebje bijna geen franje meer nodig,, alis die lacesjaal ook een plaatje, prachtig.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, die sjaals!
    Heel veel plezier en succes morgen!
    EN zondag lekker bijtanken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes daar met de visserijdagen Jeanet! Jullie zijn er zeker klaar voor, dat merk ik wel :)
    Wat een kleurrijke garens heb je daar klaarstaan en de sjaals zijn prachtige kleurige kunstwerkjes, vooral de lacesjaal!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sjaals, veel plezier op de visserijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is 'n pragtige sjaal, gaan beslis vir my een maak, baie dankie vir die patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad !!! En veel verkocht :-)
    Mijn dag is goed gemaakt want jou pakje unicat is al binnen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jeanet,
    Hebben jullie een leuke visserijdag gehad? We vonden het leuk om van de week in je winkel te zijn. De eerste pennen zijn al gezet voor de visserstrui van manlief :-). Nadat we bij jou waren geweest zijn we naar de sluizen van Veere gereden en 'smiddags naar het museum van Arnemuiden. We hebben genoten van het enthousiasme van de vrijwilligers die daar het verhaal van Arnemuiden vertellen.
    Groetjes vanuit inmiddels weer het Arnhemse.
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen