Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 9 januari 2013

Kunstwerk-sokken

Je hebt sokken en sokken. En kunstwerk-sokken. Deze vallen in de laatste categorie!



Het patroon komt uit het book "Think outside the Sox", waar allerlei winnende sokken in staan van een sokkenwedstrijd van Knitters Magazine.


Iets te hoog gegrepen voor mij, maar wat een plaatjes! Wat vind je van deze?




Stuk voor stuk "Kunst-sokken" !

22 opmerkingen:

  1. Dat zijn heel mooie sokken!
    (ben al blij als gewone mij ooit lukken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoihoi, wie verkoopt dat boek? dat is nu iets wat ik echt wil maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klik even op de woorden "Think outside the sox" in het blog, dan kom je bij Amazon. Ook bij bol.com te verkrijgen, maar dan duurder!

      Verwijderen
    2. Let op! Bestel bij amazon.co.uk en niet bij amazon.com. Dit is de VS website, mogelijk krijg je dan te maken met invoerrechten. Amazon.co.uk is goedkoper dan amazon.de, vraag me niet hoe dat komt.

      Volgende tip: betaal in ponden en niet in euro's. De wisselkoers van je cc is gunstiger dan die van amazon.

      Verwijderen
  3. Zo knap wat mensenhanden kunnen maken, helemaal geweldig!!!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de bovenste spannen voor mij ECHT de kroon ♥♥♥ maar ook alle andere zijn prachtig gemaakt
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de bovenste ook de mooiste!Weet jij overigens misschien waar ze van die anti-slipspray verkopen voor onder gehaakte sloffen?Ik wist niet eens dat zoiets bestond totdat laatst een kennisje sloffen had gehaakt voor zichzelf en daar deze spray op had gespoten die ze ooit eens in een hobbywinkel had gekocht...ik heb het n.l nog NOOIT gezien of ervan gehoord!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Angeline, voor de gevilte sloffen heb ik ooit (in Duitsland) iets gekocht: SOCK-STOP van Schoeller + Stahl. Aan de flacon zit een punt, daarmee kan je anti-slip patronen op de zool "tekenen" (denk aan stippen en / of lijntjes), maar je kan het ook met een kwastje gebruiken. Er zijn diverse kleuren verkrijgbaar. In Nederland heb ik het ook ooit ergens gezien (misschien bij Roos in Middelburg?), maar ik zou het niet meer precies weten. Groetjes, Jo

      Verwijderen
    2. Google op 'noppen latex', dan krijg je een hele lijst. Veel succes!

      Verwijderen
    3. Regia heeft ook zo'n flesjes sokken latex, en ook lana grossa heeft ze een tijdje gehad. Wij verkopen ze in onze winkel in Leuven. Dus zullen er misschien nog breiwinkels zijn die het hebben?

      Verwijderen
  6. Zo mooi, maar wat een werk die ingebreide patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuke sokken! Die Granny-socks vind ik nou erg interessant!
    Zouden ze gehaakt of gebreid zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De granny sokken zijn gebreid. Google maar eens op 'hexagon socks'.
      Groetjes, Anna

      Verwijderen
  8. hele mooie sokken maar echt zonde om ze aan te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke sokken allemaal! Ik ben op dit moment bezig met sokken met een noors motief, maar natuurlijk heb ik nét niet de juiste woldikte en de juiste naalddikte.... dat is dus een hele uitrekerij (wat een raar woord, hihi) want ik wil wel dat het patroon mooi doorloopt.
    Maar als het niet lukt, kan ik altijd nog het boek bestellen!

    groetjes weer
    marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjan, voor het uitrekenen heb je van prym een soort "rekenkaart" . Succes.

      Verwijderen
  10. Geweldig! Dat boek komt op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor. Maar sokken breien is mij nog niet gelukt. Niet genoeg geduld voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Såå häftiga sockor!!
    Kram sytanten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. whoa dat boek wil ik ook!!! zou mijn man deze blog lezen? (hint hint)

    BeantwoordenVerwijderen