Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 23 oktober 2012

En nog meer mutsen

Eventjes is het mutsen-dag. Omdat ik al een hele dag mutsen tegenkom..... (hoofddeksels bedoel ik, he!) En omdat ik bang ben dat ze in mijn hersenpoel verdwijnen in het niets, omdat ik nog zoveel anders wil delen.

Deze muts is grandioos!

51.red_edge_bobble

Gehaakt met naalden 4½, en met een stap-voor-stap beschrijving, die vind je bij Revving it up. In het Engels maar met zo veel foto's. Je kunt er ook nog flapjes aan haken!

68.different-edge.greyflap

Pas de muts een beetje aan als je dikker of dunner garen hebt. Bij wat dunner garen moet je wat langer blijven meerderen, zodra je stopt met meerderen vormt de muts tot een "kommetje". Gewoon vaak passen :-) en niet bang zijn een toertje uit te moeten halen!

Een andere muts die ik graag wil laten zien is deze, gemaakt door Annelies:

Foto

Die past dan weer heel mooi bij de kol-sjaal van Invicta Colour. Ook bij deze muts geldt: gewoon vaak passen en je patroon aanpassen aan het hoofd. Gebaseerd op dit idee.

2 opmerkingen:

  1. Errug leuk bij de herfstkol! Ik kom hier zeker nog een extra bolletje voor halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die blauwe is erg mooi! Die onthou ik wel even.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen