Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 22 juli 2012

Roosjes

Wat een lieve bloemetjes! In een verloren uurtje maak je zo een heleboel van deze schattige roosjes... makkelijk om te maken als je kunt genieten van het heerlijke zomerweer.



Ik kreeg het patroontje van Ina:

Roosje:
1: 31 lossen met een bloemkleur, ongeveer 20 cm begindraad laten hangen.
2: 1 losse overslaan en 30 vasten
3: 1 losse, skip 1 vaste, 6 halve stokjes in de volgende vaste, 1 vaste in volgende vaste,
     - skip 1 vaste, 7 stokjes in volgende vaste, -.
     Herhaal van - tot -. Tot totaal 10 boogjes. Begindraad door de aanzet halen, aantrekken en een mooi roosje vormen.

Blaadjes:
Met groen, 5 lossen, sluiten met halve vaste.
1: 1 losse, 9 vasten, sluiten met een halve vaste.
2: - 5 lossen (hierlangs veder werken, dit is het eerste blad) skip 1 losse, 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1 stokje. Een halve vaste in de volgende vaste van de ring.- Herhalen van - tot -. Je hebt dan in totaal 8 blaadjes.

Draadje afkanten en roosje midden op blaadje naaien.





Zij maakte een zwarte sjaal en zette daar heel veel roosjes op. Maar ook leuk voor aan een tas, op een shirt, op een kussen.....

9 opmerkingen:

  1. Wat een lieve roosjes!
    Dank je wel Jeanet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanet, ELKE dag weer een feestje om bij jou op je blog te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk! Deze link ga ik bewaren! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. que de roses!
    et les tongs: superbe idée!!
    merci

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets zocht ik al een tijdje. Ik ga het eens proberen komende tijd. Het regent hier bijna bloemetjes van haakwerk....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief patroontje, wat ik mij afvroeg wat wordt er bedoelt met skip dat een aantal keren in het patroon voorkomt?

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jann,
      Skip betekent niet meer dan overslaan, Engels - sorry!
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
  7. Dank je wel Jeanet, dus als ik het goed begrijp, als er skip staat moet ik één steek overslaan.

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful roses, I love them!

    lg
    elke

    BeantwoordenVerwijderen