Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 5 juni 2012

Poppekindje

Een paar maanden schreef ik al enthousiast over de prachtige poppen-in-klederdracht die ik gezien had in de Schotse Huizen in Veere. Enthousiast was ik al gemaakt door het blog van Lupineke. Wat zijn dat leuke poppen, en uniek omdat ze helemaal aan- en uitgekleed kunnen worden. Bij het bezoek aan het museum kocht ik dan ook het patronenboekje (voor maar 5 euro!)


Het leek me zo leuk om zo'n pop te maken/hebben, maar dan in Arnemuidse klederdracht. Maar ik heb nog nooit zo'n poppekind gemaakt...... ik niet, maar Thea wél en zij bleek minstens zo enthousiast als ik! (en een stuk meer doorzettingsvermogen)

Kijk eens mee, dit zijn de foto's die ik tot nu toe van haar kreeg:


Het poppenkind is geboren!


Met blosjes en een bos prachtig haar.


Lapjes verzamelen voor al die laagjes kleren.


Thea breide zwarte sokjes....


....en een hemdje van katoen.


Thea maakt er niet 1, maar 2!! Ja, er is er eentje voor mij (ik ben echt blij!)


Het schortje wordt gerimpeld en genaaid.


Een mini-mutsje gemaakt (echt geen sinecure hoor!)


De doekjes geplooid
(dit staat uiteraard niet in de patronenboekjes, want dit is echt heel anders als bij Walcherse dracht)


Even passen, hoor dametjes..
(er zit een los tuutje en haarlint bij, zodat je de muts ook zelf kunt opzetten)


De hemdrokjes, doekjes en beukjes passen prima!


Even het mutsje passen


Ik kan niet wachten tot ze klaar zijn!

9 opmerkingen:

  1. Wat worden die 2 gaaf! Die gaan heel wat mensen in hun handen nemen en uitvoerig bekijken! Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf.

    Die poppetjes lukt mij ook niet om te maken, ooit eens gemaakt maar zag er niet uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk. Ik ben (bijna) jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super leuk en enig om te doen Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit mooi zeg. Ik zit helemaal te genieten bij de foto's. Wat knap!!!! Zo'n pop maken lijkt me al lang zo leuk, maar waar vind ik een patroon voor zo.n pop met aanwijzingen om te maken??? Ik ben helemaal verliefd.......

    Liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn supergaaf!!
    Arja
    www.arjasart.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh!!! Geweldig Jeanet!! Wat super dat Thea er meteen 'even' twee maakt!! En nog wel in het Aeremuus, wat toch weer heel anders is dan het Walchers!! Deze Thea mag je wel inlijsten, wat ontzettend lief van haar! En knap ook, dat ze dit allemaal zo prachtig en snel weet te maken!! Als-ie af is, laat je het dan weten?

    BeantwoordenVerwijderen