Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 28 juni 2012

Musical

Deze dagen zijn weer eens hectisch. De combinatie van kinderen en voorbereidingen op de Visserijdag is niet de beste. Vooral niet als die kinderen bijna vakantie hebben! Maar we doen weer ons best....

Gisteren voerde groep 8 de lang ingestudeerd musical op. 35 kinderen die hun uiterste best deden, en het was zo leuk!


We gaan beginnen, o - buikpijn!!


De beste vriendinnen in de sapjesbar.




Iedereen zenuwachtig, de kale sportzaal was omgetoverd tot theater met een prachtig decor en plots zie je je citruspers weer terug die je al zolang niet meer kon vinden. En een teiltje, plastic bekertjes, een dienblad, de open haard-pook (!).....

Wat een mijlpaal weer, want voor ons betekent het ook een afsluiting van een periode - geen kinderen meer op de basisschool. De kinderen kregen nog een persoonlijk woordje mee, en daar gaan ze dan....

***********************

Vandaag gaan we er nog even flink ons best voor doen om een stapel slabben en dergelijke klaar te maken voor zaterdag. De stofjes zijn weer binnen en de voorraad die ik had gemaakt is al bijna op.


Dat wordt dan zweten, want er worden zomerse temperaturen verwacht vandaag. Voor wie niet zo loopt te stressen als ik (zou ik zeker niet doen!!), neem het ervan en ga lekker in je tuin zitten met een haakseltje of breiwerkje! Droom lekker over een komende vakantie.....

Als je naar een land gaat met (rivier)stenen, dan moet je er zeker eens een paar meenemen. Je kunt ze prachtig versieren!

Deze hierboven vond ik bij Made in K-town

Je kunt al je steekjes uitproberen en een verzameling aanleggen!


6 opmerkingen:

  1. Oh, ik leef met je mee!! Tis wat he, als ook je jongste afscheid neemt van de lagereschooltijd... ;)! Fijn dat ze dit met zo'n geweldige musical hebben kunnen doen! En dat je je citruspers weer terug hebt, hi hi!! Ik zit vol bewondering naar die stenen te kijken, vooral die foto met al die witte haakseltjes er om, is prachtig!! Sterkte met de laatste loodjes Jeanet! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier ook een moeder die vanavond naar de musical mag... kind loopt te stressen, was vanmorgen zijn outfit vergeten dus kwam net hijgend binnenrennen : ik moet m'n kruierjas en pet hebben, we doen de uitvoering voor de andere groepen ! gelukkig wonen we nog geen 5 min van school af... vanavond eten ze op school dus ook stress voor hem en dan voor 't echie ! ben benieuwd...

    en die stenen ! fantastisch ! zijn daar patronen voor of is het 'vrije maak'? ik zie zo een rieten mand voor me : wit met witte stenen en blauw gahaakte hoesjes... gaaf !

    greetz mamouna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig die witte gehaakte stenen ,en rustig aan jeanet komt allemaal weer goed hoor maar ook genieten tussen de bedrijven door ,wordt in ieder geval goed weer sterkte met al die drukte Gr. Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldige site heb je toch , ben een stille lezer , maar nu moet ik even reageren op je stenen , wat super leuk zeg, je hebt er hier veel in soorten en maten, o voor de herfst in herfst kleuren gehaakt , ja of voor de kerst , heel super
    mijn complimenten voor je super leuke site

    gr janneke uit noorwegen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jeanet, Ik zit de foto's te bekijken van de musical en ik zie aan het decor dat Pien (met het vestje van tunisch haakwerk ;) dezelfde musical heeft gedaan dinsdag. Wat was het leuk! Pien was hotelreceptioniste, en zoals alle kinderen geknipt voor de rol. Nou, misschien komen ze elkaar nog eens tegen, want ze gaan naar dezelfde school, eerst lekker vakantie en ik geniet elke dag van je blog. Groetjes van Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met alle stress! Wat zijn die stenen weer enig. Ik heb ze wel eens beschilderd maar omhaakt is weer eens wat anders. Maar zoals Janneke schrijft voor elke gelegenheid geschikt. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen