Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 14 april 2012

Wingspan

In februari blogde ik een keer over de Wingspan, een gebreide sjaal (op verkorte naalden). Wat leuk om te merken uit reacties dat al heel wat mensen 'm hebben gebreid.



Het oorspronkelijke patroon is Engels, te vinden op Ravelry, maar fijn om te weten dat het patroon ook in het Nederlands is te vinden.
Hier vind je het patroon van Gingini, en dit zijn haar mooie wingspans:



En dit is haar geribbelde Wingspan - heeel erg mooi!


Maar misschien haak je veel liever dan breien? Op het blog van Anna (jawel, weer een Anna! Ik zei al dat de creativiteit in de naam zit verborgen?) staat een gehaakte variant!



Op haar blog kun je vinden hoe zij de driehoeken heeft gehaakt die later tot een geheel worden gevormd. Ze maakte gebruik van katoen (nld. 3), maar je zou 'm natuurlijk ook van sokkenwol kunnen maken.



Anna maakte er uiteindelijk een nekwarmer van:


1 opmerking:

  1. Beste Jeanet,

    Wat leuk om je eigen werk op andermans blog voorbij te zien komen! Hartelijk dank nog voor het plaatsen van de foto van het uiteindelijke resultaat (nekwarmer)!!
    Het volgende bericht van de grote slof als luiermandje is ook heel leuk bedacht. Bedankt dat je ons deze dingen laat zien.

    Groeten en een fijne zondag toegewenst van Anna uit Zwijndrecht

    BeantwoordenVerwijderen